counter

free counters

Πέμπτη 11 Ιουλίου 2013

Τουρκία: Στα σκαριά UCAV, στρατηγικό βομβαρδιστικό!


Μετά την ανακοίνωση της έναρξης της διαδικασίας για την εγχώρια σχεδίαση και ανάπτυξη επανδρωμένου μαχητικό, το οποίο έχει κωδικοποιηθεί ως F-X, η Τουρκία σχεδιάζει και την επέκταση της στον τομέα των μη επανδρωμένων αεροχημάτων μάχης (UCAV: Unmanned Combat Air Vehicle).
Σύμφωνα με πληροφορίες μετά την επιτυχή ανάπτυξη του μεσαίου υψομέτρου – μακράς αυτονομίας (MALE: Medium Altitude Long Endurance) του εγχώριας σχεδίασης μη επανδρωμένου αεροχήματος ANKA (το εικονιζόμενο), οι φιλοδοξίες της κατασκευάστριας TAI δεν περιορίζονται στην ανάπτυξη της εξοπλισμένης με όπλα έκδοσης του αλλά στοχεύουν πολύ… μακρύτερα.

Ήδη έχουν αρχίσει οι διαδικασίες προκαταρκτικής μελέτης και σχεδίασης ενός μη επανδρωμένου αεροχήματος μάχης (UCAV) με πολύ μεγαλύτερη εμβέλεια και επιδόσεις (σε σχέση με το ANKA) το οποίο θα μπορεί να επιχειρεί ως στρατηγικό βομβαρδιστικό!
Λεπτομέρειες για τα χαρακτηριστικά, τις επιδόσεις του νέου αεροχήματος αλλά και την υλοποίηση του προγράμματος (κόστος, χρονοδιάγραμμα) δεν έχουν δει το φως της δημοσιότητας λόγω τηςαπόρρητης φύσης του προγράμματος.
Πέραν όμως πάσης αμφιβολίας είναι προφανές η Τουρκία σε ότι αφορά την αεροδιαστημική της βιομηχανία και κατά συνέπεια την αεροπορική της ισχύ έχει υιοθετήσει έναν πάρα πολύ φιλόδοξο σχεδιασμό ο οποίος προσομοιάζει σε αυτόν μίας… υπερδύναμης.
Παράλληλα με το νέο επανδρωμένο τουρκικής σχεδίασης μαχητικό F-X, φαίνεται ότι θα εξελιχθεί και το πρόγραμμα του στρατηγικού μη επανδρωμένου αεροχήματος μάχης. Απομένει να διαπιστωθεί αν τελικά η Τουρκία θα καταφέρει να υλοποιήσει και τα δύο προγράμματα και φυσικά ποια τα τεχνικά και επιχειρησιακά χαρακτηριστικά των τελικών προϊόντων των δύο διαδικασιών.
Γενικά πάντως θα σημειώναμε, ότι η επίδειξη «νεο-οθωμανικής» αυτοκρατορικής συμπεριφοράς στην εξωτερική πολιτική είναι απείρως ευκολότερη από την… αεροδιαστημική. Στην πρώτη περίπτωση είναι περισσότερο θέμα προσέγγισης καθώς τα αποτελέσματα κρίνονται υποκειμενικά ή και αργούν να αποκτήσουν υπόσταση. Όμως στη δεύτερη περίπτωση, στην αεροδυναμική, τα μαθηματικά και τεχνολογικά δεδομένα είναι αμείλικτα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου