Ο νέος εξοπλισμός θα επιτρέπει στους πιλότους να εκτελούν ελιγμούς σε συνθήκες υπερφόρτισης της τάξης των 9G. Για λόγους σύγκρισης, πρέπει να αναφερθεί ότι ο μέσος επιβάτης αεροπλάνου υφίσταται κατά την απογείωση φορτίο της τάξης του 1,5 G και οι κοσμοναύτες - κατά την απογείωση ή την εκτόξευση - 4 έως 6G. Ο συνδυασμός των δύο στολών και του συστήματος εξισορρόπησης της πίεσης είναι προϊόν επεξεργασίας των ειδικών της επιστημονικο-παραγωγικής επιχείρησης «Ζβεζντά» . Ο οργανισμός αυτός ανήκει στην ομάδα των πρωτοπόρων του κόσμου στη δημιουργία συστημάτων επιβίωσης για πιλότους και κοσμοναύτες. Σ΄ενα σκάφανδρο της «Ζβεζντά» πέταξε ο Γιούρι Γκαγκάριν ανοίγοντας το δρόμο για το διάστημα.
Η αντιθλιπτική ή «μεγάλου υψομέτρου» στολή επιλέγεται πριν από την πτήση ανάλογα με το υψόμετρο – μέχρι 12χλμ ή μέχρι 23χλμ. Οι ολόσωμες φόρμες κατασκευάζονται από ισοθερμικό ύφασμα με ενσωματωμένους αεροθαλάμους και σωληνάκια. Μέσα απ' αυτά διοχετεύεται αέρας που φουσκώνει τη στολή. Το ύφασμα πιέζει σταθερά το σώμα του πιλότου και αποτρέπει την εκροή του αίματος από το κεφάλι - κάτι που είναι κρίσιμης σημασίας - υπογραμμίζει ο καταξιωμένος ρώσος πιλότος- δοκιμαστής Μαγκομέτ Τολμπόεφ:
-Εργάστηκα επί μακρά χρονικά διαστήματα σε συνθήκες υψηλού φορτίου που έφτανε ως τις 12 μονάδες. Το μοναδικό πρόβλημα είναι να σταματήσει η εκροή του αίματος από το κεφάλι προς το υπόλοιπο σώμα. Υπό υψηλές πιέσεις, το κεφάλι υφίσταται δυσφορία.
Η στολή συνδέεται με αυτόματο αισθητήρα μέτρησης της πίεσης, ο οποίος κατά την υπερφόρτιση, όχι μόνο διοχετεύει αέρα στις κοιλότητές της, αλλά και οξυγόνο στην αναπνευστική μάσκα - σημειώνει ο επικεφαλής του τομέα Αεροδιαστημικής Ιατρικής της ΕΠΕ «Ζβεζντά» Σεργκέι Φιλιππένκοφ:
-Πρώτον, έχει μια κατασκευαστική δομή που εξασφαλίζει μια μεγάλη επιφάνεια αντίθλιψης και εξισορρόπησης της υπερφόρτισης του σώματος. Δεύτερον, αυτή η στολή έχει μια ειδική ελαστικότητα, η οποία βελτιώνει την ισοκατανομή της αντίθλιψης. Τέλος, η αναπνοή γίνεται υπό πίεση, αυξημένη σε σύγκριση με την περιβάλλουσα ατμοσφαιρική.
 Τα υπερσύγχρονα ρωσικά μαχητικά αεροσκάφη, ειδικά αυτά της γενεάς 4++ (Su-35, MiG-35)- για να μην αναφέρουμε την πέμπτη – διακρίνονται από την υψηλή τους ελιξιμότητα. Αυτός είναι ένας σοβαρός παράγοντας που εξασφαλίζει το πλεονέκτημα στη μάχη. Οι έμπειροι πιλότοι δοκιμών πιστεύουν ότι το αεροσκάφος T-50, χωρίς εξισορρόπηση της πίεσης που προκαλείται από την υπερευελιξία του, μπορεί να προκαλέσει ολέθριες συνέπειες για τους πιλότους κατά την εκτέλεση αναστροφών και στροφών με εσωτερική κλίση (virage). Ο νέος εξοπλισμός θα επιτρέψει στους πιλότους να κάνουν ελιγμούς διαρκείας έως 30 δευτερολέπτων, σε συνθήκες φορτίου 9G.
Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο: http://greek.ruvr.ru/2013_07_09/226764139/