Σε απάντηση κοινοβουλευτικής ερώτησης σχετικά με τηνπορεία κατασκευής της αντιαρματικής τάφρου στον Έβρο, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Π. Καμμένος υποστήριξε στις 24 Απριλίου στη Βουλή ότι «λόγω της χειμερινής περιόδου και της ανάγκης συντήρησης των μέσων, όπως γίνεται κάθε χρόνο, οι εργασίες εκσκαφής διακόπηκαν από την 6η Δεκεμβρίου 2014 μέχρι την 20η Απριλίου 2015, οπότε αναλόγως των τοπικών κλιματολογικών και εδαφολογικών συνθηκών που θα έχουν διαμορφωθεί θα ξεκινήσουν εκ νέου. Ο χρόνος περάτωσης του έργου δεν είναι δυνατόν να εκτιμηθεί επακριβώς κατά την παρούσα φάση των εργασιών, καθόσον η εξέλιξη του επηρεάζεται άμεσα από πολλούς ευμετάβλητους παράγοντες, όπως για παράδειγμα οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες, που συχνά επικρατούν στη περιοχή και τροποποιούν το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου».
Αφορμή για την κατάθεση της συγκεκριμένης ερώτησης στη Βουλή ήταν πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας Το Παρόν στις 29 Μαρτίου, σύμφωνα με το οποίο η διακοπή εκσκαφής της αντιαρματικής τάφρου δεν οφείλεται στις …κλιματολογικές συνθήκες αλλά στην έλλειψη κονδυλίων, συγκεκριμένα ποσού 1.050.000 ευρώ, από τα οποία 800.000 ευρώ για την προμήθεια καυσίμων και 250.000 ευρώ για ανταλλακτικά των οχημάτων του Μηχανικού [1].
Καθώς η Τουρκία εισέρχεται πλέον σε τροχιά πολιτικής αστάθειας και προκειμένου να γίνει πλήρως κατανοητή η αναγκαιότητα άμεσης ολοκλήρωσης του εν λόγω οχυρωματικού έργου, κρίνεται σκόπιμο να σημειωθεί ότι το τελευταίο εξάμηνο πραγματοποιήθηκαν στην περιοχή της Ανατολικής Θράκης οι ακόλουθες ασκήσεις από Σχηματισμούς της 1ης Στρατιάς:
Τεθωρακισμένη Αμφίβια Γέφυρα Εφόδου Samur που αποτελεί βελτιωμένο σχέδιο της γερμανικής αμφίβιας γέφυρας Μ3. Ο Τουρκικός Στρατός απέκτησε συνολικά 52 οχήματα-σχεδίες, τα οποία συζευγμένα κατασκευάζουν γέφυρα συνολικού μήκους 650 μέτρων.
Το κάθε όχημα-σχεδία διαθέτει ικανότητα διεύθυνσης στο νερό και στους τέσσερις άξονες και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πορθμείο ενώ διατηρεί αυτή τη δυνατότητα ακόμα και όταν δύο οχήματα-σχεδίες είναι συζευγμένα, υποστηρίζοντας άρματα μάχης και τεθωρακισμένα οχήματα μέγιστου βάρους 70 τόνων.
Δύο οχήματα-σχεδίες Samur μεταφέρουν Αμφίβιο Τεθωρακισμένο Γεωπροωθητή Μάχης Kunduz. O Toυρκικός Στρατός απέκτησε συνολικά 12 οχήματα Kunduz, τα οποία προορίζoνται για την προετοιμασία σημείων διάβασης υδάτινων κωλυμάτων και εργασίες ΜΧ σε ακτές απόβασης. Aποτελεί βελτιωμένη έκδοση του Τεθωρακισμένου Γεωπροωθητή Μάχης M9 και επανδρώνεται με διμελές πλήρωμα.
Το Μηχανικό της 1ης Στρατιάς δεν παραλείπει να ασκείται με τις παλαιές συλλογές γεφυροποιίας, συγκεκριμένα τις 6 συλλογές πλωτής γέφυρας Ribbon και τις 8 βελτιωμένου τύπου FSB-E των 250 μέτρων. Σημειώνεται ότι η απόκτηση των πρώτων από τον Τουρκικό Στρατό είχε προκαλέσει την αντίδραση του τότε ΥΕΘΑ Γ. Αρσένη προς τον Αμερικανό ομόλογό του.
Γέφυρα Ξηρής Υποστήριξης (DSB) Μ18. Ο Τουρκικός Στρατός παρέλαβε το 2011 δύο γέφυρες ξηρής υποστήριξης με οχήματα Oshkosh, οι οποίες χρησιμοποιούνται για γεφύρωση ξηρών κωλυμάτων έως 46 μέτρων.
Άρμα μάχης Leopard-1A3 με συσκευή αναπνευστήρα (snorkel) της 54 Μ/Κ ΤΑΞΠΖ διέρχεται από γέφυρα Samur. Στο βάθος διακρίνεται Τεθωρακισμένo Όχημα Καθέλκυσης Γέφυρας (AVLB) M48A5T ενώ κάτω δεξιά, με μπλε περιβραχιόνιο, ένας από τους φωτογράφους της άσκησης.
Ο Τουρκικός Στρατός διαθέτει διψήφιο αριθμό γεφυροφόρων M48A5T ενώ στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας απέκτησε 36 γεφυροφόρα Leguan, τα οποία καθελκύουν γέφυρα Στρατιωτικής Κατηγορίας Βάρους 80 (MLC 80) μήκους 26 μέτρων. Ο εκσυγχρονισμός του Μηχανικού Μάχης του Τουρκικού Στρατού ολοκληρώθηκε με την προμήθεια 40 συστημάτων ακτοδρόμων βαρέος τύπου (HGMS).
—————————–
Σημειώσεις:
[1] Για 1.050.000 ευρώ κόλλησε η ολοκλήρωση της αντιαρματικής τάφρου στον Έβρο,http://www.paron.gr/v3/new.php?id=91046&colid=&catid=42&dt=2015-03-29%200:0:0
[2] Σύμφωνα με υλικό που διέρρευσε στο Youtube, γεφυροφόρο Μ48Α5Τ που συμμετείχε στις 12 Ιουνίου 2012 σε άσκηση βίαιης διάβασης ποταμού με την 65η Μ/Κ ΤΑΞΠΖ, άρχισε να βυθίζεται από εισροή υδάτων. Ο πνιγμός του πληρώματος αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή από ταχύπλοα σκάφη
Αφορμή για την κατάθεση της συγκεκριμένης ερώτησης στη Βουλή ήταν πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας Το Παρόν στις 29 Μαρτίου, σύμφωνα με το οποίο η διακοπή εκσκαφής της αντιαρματικής τάφρου δεν οφείλεται στις …κλιματολογικές συνθήκες αλλά στην έλλειψη κονδυλίων, συγκεκριμένα ποσού 1.050.000 ευρώ, από τα οποία 800.000 ευρώ για την προμήθεια καυσίμων και 250.000 ευρώ για ανταλλακτικά των οχημάτων του Μηχανικού [1].
Καθώς η Τουρκία εισέρχεται πλέον σε τροχιά πολιτικής αστάθειας και προκειμένου να γίνει πλήρως κατανοητή η αναγκαιότητα άμεσης ολοκλήρωσης του εν λόγω οχυρωματικού έργου, κρίνεται σκόπιμο να σημειωθεί ότι το τελευταίο εξάμηνο πραγματοποιήθηκαν στην περιοχή της Ανατολικής Θράκης οι ακόλουθες ασκήσεις από Σχηματισμούς της 1ης Στρατιάς:
- Άσκηση διάβασης υγρού κωλύματος από την 18η Μ/Κ ΤΑΞΠΖ και το 2ο Σύνταγμα Μηχανικού του 2ου Σώματος Στρατού στις 9-10 Δεκεμβρίου 2014
- Άσκηση διάβασης υγρού κωλύματος από την 55η Μ/Κ ΤΑΞΠΖ και το 5ο Σύνταγμα Μηχανικού του 5ου Σώματος Στρατού στις 28 Ιανουαρίου 2015
- Άσκηση διάβασης υγρού κωλύματος από την 1η Τεθωρακισμένη Ταξιαρχία του 5ου Σώματος Στρατού στις 29-30 Ιανουαρίου 2015
- Άσκηση περισυλλογής ακινητοποιημένων οχημάτων κατά τη διάβαση υγρού κωλύματος από την 1η Τεθωρακισμένη Ταξιαρχία του 5ου Σώματος Στρατού στις 10 Φεβρουαρίου 2015 [2]
- Άσκηση διάβασης υγρού κωλύματος, ημέρα και νύχτα, από την 18η Μ/Κ ΤΑΞΠΖ και το 2ο Σύνταγμα Μηχανικού του 2ου Σώματος Στρατού την 1η Απριλίου 2015
- Άσκηση διάβασης υγρού κωλύματος από την 65η Μ/Κ ΤΑΞΖΠ του 5ου Σώματος Στρατού στις 2-3 Απριλίου 2015
- Άσκηση διάβασης υγρού κωλύματος από την 65η Μ/Κ ΤΑΞΖΠ του 5ου Σώματος Στρατού στις 4-5Μαΐου 2015
- Άσκηση διάβασης υγρού κωλύματος από την 54η Μ/Κ ΤΑΞΠΖ και το 5ο Σύνταγμα Μηχανικού του 5ου Σώματος Στρατού στις 30 Μαΐου 2015
Τεθωρακισμένη Αμφίβια Γέφυρα Εφόδου Samur που αποτελεί βελτιωμένο σχέδιο της γερμανικής αμφίβιας γέφυρας Μ3. Ο Τουρκικός Στρατός απέκτησε συνολικά 52 οχήματα-σχεδίες, τα οποία συζευγμένα κατασκευάζουν γέφυρα συνολικού μήκους 650 μέτρων.
Το κάθε όχημα-σχεδία διαθέτει ικανότητα διεύθυνσης στο νερό και στους τέσσερις άξονες και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πορθμείο ενώ διατηρεί αυτή τη δυνατότητα ακόμα και όταν δύο οχήματα-σχεδίες είναι συζευγμένα, υποστηρίζοντας άρματα μάχης και τεθωρακισμένα οχήματα μέγιστου βάρους 70 τόνων.
Δύο οχήματα-σχεδίες Samur μεταφέρουν Αμφίβιο Τεθωρακισμένο Γεωπροωθητή Μάχης Kunduz. O Toυρκικός Στρατός απέκτησε συνολικά 12 οχήματα Kunduz, τα οποία προορίζoνται για την προετοιμασία σημείων διάβασης υδάτινων κωλυμάτων και εργασίες ΜΧ σε ακτές απόβασης. Aποτελεί βελτιωμένη έκδοση του Τεθωρακισμένου Γεωπροωθητή Μάχης M9 και επανδρώνεται με διμελές πλήρωμα.
Το Μηχανικό της 1ης Στρατιάς δεν παραλείπει να ασκείται με τις παλαιές συλλογές γεφυροποιίας, συγκεκριμένα τις 6 συλλογές πλωτής γέφυρας Ribbon και τις 8 βελτιωμένου τύπου FSB-E των 250 μέτρων. Σημειώνεται ότι η απόκτηση των πρώτων από τον Τουρκικό Στρατό είχε προκαλέσει την αντίδραση του τότε ΥΕΘΑ Γ. Αρσένη προς τον Αμερικανό ομόλογό του.
Γέφυρα Ξηρής Υποστήριξης (DSB) Μ18. Ο Τουρκικός Στρατός παρέλαβε το 2011 δύο γέφυρες ξηρής υποστήριξης με οχήματα Oshkosh, οι οποίες χρησιμοποιούνται για γεφύρωση ξηρών κωλυμάτων έως 46 μέτρων.
Άρμα μάχης Leopard-1A3 με συσκευή αναπνευστήρα (snorkel) της 54 Μ/Κ ΤΑΞΠΖ διέρχεται από γέφυρα Samur. Στο βάθος διακρίνεται Τεθωρακισμένo Όχημα Καθέλκυσης Γέφυρας (AVLB) M48A5T ενώ κάτω δεξιά, με μπλε περιβραχιόνιο, ένας από τους φωτογράφους της άσκησης.
Ο Τουρκικός Στρατός διαθέτει διψήφιο αριθμό γεφυροφόρων M48A5T ενώ στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας απέκτησε 36 γεφυροφόρα Leguan, τα οποία καθελκύουν γέφυρα Στρατιωτικής Κατηγορίας Βάρους 80 (MLC 80) μήκους 26 μέτρων. Ο εκσυγχρονισμός του Μηχανικού Μάχης του Τουρκικού Στρατού ολοκληρώθηκε με την προμήθεια 40 συστημάτων ακτοδρόμων βαρέος τύπου (HGMS).
—————————–
Σημειώσεις:
[1] Για 1.050.000 ευρώ κόλλησε η ολοκλήρωση της αντιαρματικής τάφρου στον Έβρο,http://www.paron.gr/v3/new.php?id=91046&colid=&catid=42&dt=2015-03-29%200:0:0
[2] Σύμφωνα με υλικό που διέρρευσε στο Youtube, γεφυροφόρο Μ48Α5Τ που συμμετείχε στις 12 Ιουνίου 2012 σε άσκηση βίαιης διάβασης ποταμού με την 65η Μ/Κ ΤΑΞΠΖ, άρχισε να βυθίζεται από εισροή υδάτων. Ο πνιγμός του πληρώματος αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή από ταχύπλοα σκάφη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου