Το δημοσίευμα, επικαλούμενο νέα έγγραφα που διέρρευσαν στον Τύπο μέσω του Έντουαρντ Σνόουντεν, πρώην τεχνικού συμβούλου της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (NSA) των ΗΠΑ, αναφέρει ότι οι κατάσκοποι δημιουργούν διάφορες ταυτότητες σ' αυτά τα δημοφιλή παιχνίδια ρόλων για να παρακολουθούν, να συλλέγουν πληροφορίες και να στρατολογούν πληροφοριοδότες.
Η αποκάλυψη αυτή έγινε παράλληλα με τη δημοσίευση ανοιχτής επιστολής οκτώ αμερικανικών κολοσσών των νέων τεχνολογιών (Microsoft, Google, Apple, Facebook, LinkedIn, Yahoo!, AOL και Twitter) προς τον αμερικανό πρόεδρο, με την οποία καλούν τον Μπαράκ Ομπάμα να προχωρήσει στη μεταρρύθμιση των μεθόδων παρακολούθησης που εφαρμόζονται σήμερα, επισημαίνοντας ότι οι αποκαλύψεις του Ε. Σνόουντεν «κλόνισαν την εμπιστοσύνη» των χρηστών.
«Φοβούμενοι ότι τρομοκρατικά δίκτυα ή εγκληματίες θα χρησιμοποιήσουν αυτά τα παιχνίδια για να επικοινωνούν κρυφά μεταξύ τους, να μεταφέρουν χρήματα ή να σχεδιάζουν επιθέσεις, οι πράκτορες των υπηρεσιών πληροφοριών εντάχθηκαν σε αυτούς τους κόσμους που κατοικούνται από ψηφιακά άβαταρ, όπως καλικάτζαρους, ξωτικά και τοπ-μόντελ» γράφουν οι New York Times.
«Οι κατάσκοποι δημιούργησαν χαρακτήρες (σ.σ. στα παιχνίδια) για να ερευνούν και να στρατολογούν πληροφοριοδότες, συλλέγοντας δεδομένα και το περιεχόμενο των επικοινωνιών μεταξύ των παικτών», αναφέρει η αμερικανική εφημερίδα.
Επειδή οι ύποπτοι «χρησιμοποιούν συχνά τεχνάσματα όπως αυτά που υπάρχουν στα βιντεοπαιχνίδια - ψεύτικες ταυτότητες, φωνές, άμεσα μηνύματα - για τις οικονομικές συναλλαγές τους, οι Αμερικανοί και οι Βρετανοί κατάσκοποι φοβούνται ότι δρουν μέσω αυτών των παιχνιδιών», επισημαίνουν οι New York Times. Σχολιάζουν ότι η παρακολούθηση των παιχνιδιών προκαλεί ανησυχία για την προστασία της ιδιωτικής ζωής των άλλων παικτών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου